En liten touch av nostalgi.

Idag är man man ledig från jobbet. Man vaknade utvilad men något senare än vanligt för det blev ganska sent igår natt med att jobba på bloggen. Men iaf. Man gick upp, fixade kaffe och frukost och kollade lite på tv. Sen började det klia i fingrarna och startade mitt Wii. Stoppade i Super Mario och slängde mig i fåtöljen.


Efter några års av tredje persons spel och first person shooter så tycker jag att det är nu svårt med 2D spel. Man tog dö på ett antal Mario gubbar och jag skrattade åt mig själv. Men New Super Mario Bros har dom faktiskt lyckats med. Man får en liten nostalgitripp med en upp putsning av det första Mario som kom ut till Nintedos första maskin.
Men jag är inte alls van av såna här spel man ska springa hoppa och allt går åt ett håll. Men som sagt jag hade roligt. Nu blir det dags att stänga ner och börja städa hemmet.

Bilden ägs av Torbjörn Sellergren (C)

Kommentera

