Angry Video Game Nerd.

Ska jag vara helt ärlig så blev inget städat igår. Just de, inte ett skit gjordes med hemmet. Kort efter jag la upp inlägget innan detta la jag mig i sängen och vilade. Sen när jag vaknade hälsade jag på lillebrorsan och hans sambo. Han är nästan lika mycket spelnörd som jag men han föredrar andra typ av spel än vad jag gör.
Jag presenterade då en av mina favorit youtubeserie nämligen den så kallade Angry Video Game Nerd, eller AVGN som han kallas för.
AVGN är ett amatörprojekt som startades av en amerikansk kille vid namn James Rolfe där han intar karaktären som Angry Video Game Nerd. Vad denna person gör är att recensera gamla spel och konsoler. Visst man ser att klippen är amatöraktiga och effekterna i vissa är så dåliga att man bara småler. Humorn ligger i hans aggressivitet och spottar ut vulgäriteter utan dess like.


Ibland har det hänt att jag kan spendera flera timmar med att kolla ena klippet efter det andra för jag roas tydligen så lätt av denna person. Men ni som inte har sett nåt av honom borde jag tipsa att ni har missat nåt. Så jag bjuder på ett klipp nu men resten får ni kolla upp på youtube eller deras hemsida http://cinemassacre.com/ där dom även recenserar andra saker.

Kommentera

