Jag och Max

Efter en längre paus så tog jag mig an Max Payne 3. Jag tog paus för sist jag spelade blev jag frustrerad på att inte klara av en boss. Alltså jag är ett stort Rockstar games fan men detta var nåt jag inte gillade, svårigheten. Redan på svårighetsgraden Normal tyckte jag det var nåt åt helvetes kluriga bossar. Det kan iofs vara så att jag inte är speciellt duktig på spelet men det är frustrerande. Men iaf. Jag tyckte det var dags att låta Max få göra sitt jobb som en bitter, alkoholiserad, pillertrillande fd polis utkräva sin hämnd.
Jag började där jag slutade senast, den dör jävla bossen inne på en polisstationen. Den långa pausen gjorde mig gott. Efter ha dött fyra gånger så klarade jag de. Vilken glädje de tjöt i lägenheten. Så jag fortsatte framåt i spelet och har efter många om och men kommit fram till (troligen) den sista bossen. Försökte ett antal gånger men bara dog. Jag fattar inte varför Max valde en vagn med väskor som skydd. Efter ett tag gav jag upp för jag blev duktigt irriterad.
Jag har läst att om man blir irriterad så sjunker IQ’t drastiskt. Och ju lägre IQ desto mer dummare beslut tar man och Max dör igen och irritationen stiger mera. Det hela dala bara ner som en spiral med andra ord. Näpp jag fick säga god natt till Max och får spela honom en annan dag.

20120716-225539.jpg

Bilden ägs av Rockstar Games (c)

Kommentera

