Spel en dyr hobby?

Jag har ett antal gånger fått höra folk klaga på att spelen är för dyra. Jag säger att dom är det om dom väljer det. Ett splitter nytt spel kan ligga mellan 6-700 kr i den lokala spelhandlarn. Men jag undrar då varför folk då går dit. Man kan få tag på samma spel om man har tur ner till hälften av priset.
Jag brukade själv köpa spel i butik innan men upptäckte då att det var billigare på andra sätt.

Jag ska nu ge några enkla tips hur man kan spara pengar på spel.

  1. Glöm den lokala spelaffären. En affär måste ta ut högre priser för ev omkostnader.
  2. Sök på internet i stället. Det finns tre sidor jag kollar på först och det är:

Pricerunner och Prisjakt är två sidor som söker igenom flera internetaffärer och hittar det billigaste stället åt dig. Visst kan det hända efter ett tag efter flera beställningar att man har konton på flera köpställen men vad gör det om man kan få tag på billigare spel

Tradera är en internetauktion. Här kan man hitta spelen billigare om man inte är för petig att spelen ska vara splitter nya. Men ibland händer det faktiskt att spelen är det.
Vissa vågar sig inte på auktioner för dom är rädda att bli lurade på sina pengar. Då kan jag tipsa om att läsa om vad andra köpare har sagt om personen.

Är det bara positiv respons han/hon har fått så behöver man inte oroa sig. Läs även igenom noga om hur säljaren beskriver varan.

En annan sak med att beställa är att som vänta på jultomten på julafton 🙂

Jag kommer säkert att få respons att det är billigast att ladda ner spelen från nån piratsida. Fine gör du så, jag bryr mig inte. Varför inte jag gör det är för att en person som gör så slutar med att han/hon har en bokhylla fylld med fulspel som dom aldrig spelar igenom. Varför? Jo enkelt. När man gör på det viset så lägger man inte nåt värde på spelen och då bryr man sig inte om dom lika mycket.

Kommentera

