Än så länge…

är jag på andra banan i Lollipop Chainsaw. Vad har det då gett mig för intryck. Jo jag gillar allt med spelet, storyn, ljudet, bisarra humorn, speciellt grafiken som är i ”comic grafic” och hela B-idén. Men jag har tyvärr en negativ åsikt om det, nämligen spelet är nåt jag vill kalla för  ”combospel”.

Juliet Starling som klubbätande zombiejägare.

Ett ”combospel” är ett spel där man måste trycka en viss knapp kombination i rätt ordning för att få spelkaraktären att göra nåt speciellt. Men bortsett från de så funkar det väldigt bra. Just nu tar jag en liten paus i spelet för jag hjälper flickvännen att få i ordning på sitt hem. Men jag vet vad jag ska göra när jag kommer hem. Zombieslakt

På återséende.

Bilden ägs av Kodokawa Games(c)

Kommentera

