En klassiker får samla damm.

Igår kom en gammal klassiker ner i brevlådan. Det är spelet The Warriors som släpptes runt 2005 om jag minns rätt och skapades av Rockstar games till det första Xbox och Playstation 2. Spelet baserades på filmen med samma titel som släpptes 1979.

Jag hade detta spelet innan fast då till Ps2’an. Jag minns min polare och jag gillade spelet och att det är ganska brutalt. Men tyvärr minns vi också att Ps2’an hade problem att hantera allt som hände på skärmen. Så det slutade flera gånger med att spelet låste sig och vi fick börja om.

Ett litet vitt paket med utan snören

När jag köpte detta spel igen så var det en ren chansning om att det skulle fungera på min Xbox 360. Dagens konsoler är ju starkare och bakåtkommpatibla men tyvärr inte till alla spel.

-”Men varför kollade du inte upp det på nätet först?”

Jo svaret är enkelt. Jag kollade upp det på nätet och det fanns flera sidor om samma ämne som sa att det inte funkar. Dom senaste inläggen postades 2008 och sen har det varit tyst om det. Så jag chansade om att Xbox kontoret hade uppdaterat så mycket sen 2008 så att spelet skulle fungera nu.
Men nej med en stor suck.

En klassiker byggd på en annan klassiker

Jag mailade både xbox och rockstar games om det skulle göras en bakåtkompatibelt till The Warriors och dessa svar fick jag.

ROCKSTAR GAMES
Hello,

There are no plans at this time but who knows… Anything can happen.

Kind regards,
Brian

XBOX
Hej.

Vi har tyvärr slutat att uppdatera och underhålla bakåtkompabiliteten på Xbox 360.

Så där har vi det. Spelet kommer inte kunna spelas om jag inte köper ett exemplar av Xbox första konsol. Men det vete fan om jag vill ha eller lägga pengar på det fula fanskapet bara för ett spel.
Så tyvärr till mig och The Warriors men du får ligga i hyllan och samla damm.

 

2 svar to “En klassiker får samla damm.”

  1. Brutaltverbal Says:

    Det var ju synd. Du försökte i alla fall. Du kan ju alltid sälja vidare spelet. 😉

Kommentera

