En andra chans.

I just detta nu så håller jag på att installera den tredje skivan av L.A. Noire. Spelet hade hittat till min brevlåda i torsdags och idag är det som först jag har haft tid att installerar det på min 360.
Nu ska jag vara helt ärlig med att säga att jag har haft detta spelet innan men då utan någon expansion. Denna gången beställde jag The complete edition i en snygg förpackning med fyra skivor innehållande alla expansioner och diverse kostymer.


Men varför köpa spelet igen? Ärlig som jag är så gillade jag inte spelet första gången jag spelade det. Jag tyckte det var repeterande. Allt man gör är att åka till en brottsplats, leta besvis, pratar med vittnen, förhöra misstänkta och lyckas fälla dom. När man är färdigt så åkte man till nästa brottsplats och gör om allt igen.
Även om man körde runt i en ”öppen” värld så var det allt man kunde göra, bara köra runt utan att kunna gå in i vissa byggnader eller affärer och blir då på sitt sätt en stängd värld.
Jag förstod inte varför under  förhören man tre och inte bara två valmöjligheter. Det finns ”sanning”, ”lögn” och varför vet jag inte ”tveksamhet”. Man kan inte dra vapen när man vill för att ha roligt.

Men om jag nu är så negativ till spelet, varför då köpa det igen?
Än idag efter ett år på marknaden så skriver så gott som alla spelrecensioner gott om spelet och ger dom toppbetyg. Varför gav dom så höga betyg för ett (i min mening) en besvikelse till spel. Jag blev förundrad över detta och kom då på att jag måste ha missat något. Så jag slog i saken och beställde spelet för att ge det en andra chans.

Så vad innehåller L.A. Noire: The Complete Edition?

  • Snyggt fodral.
  • 4 skivor.
  • Manual.
  • En reklam för Max Payne 3 och Red Dead Redemption.

Kommentera

