En Spelnörds Bekännelser

Året var 1987 och jag var elva år gammal. Min kusin hade varit nere hos den lokala filmhandlaren och hyrt ett Nintendo Entertainment System, ja eller Nes som den kallades för. Spelen han hade valt var bl.a Super Mario Bros. Man fascinerades första gången man såg denna lilla italienska rörmokare vid namn Mario och hans broder Luigi. Men fascinationen varade kort. Jag sög på detta spel och då menar jag att jag stank på det.

I en sån här tjusig väska tog man hem sitt hyrda NES

När åren gick och Nintendos första konsol av grått plast gick ner i pris så spenderade man sina pengar på ett sådant och fick till Super Mario Bros. Det sägs att man blir bättre med åldern men jag motbevisade detta genom att inte klara av detta spel. Så än idag 2012 har jag fortfarande inte klarat av det. Jag kan tänka mig att spelfanatiker som läser detta antingen bara gapar eller skrattar.

En klassisk bild

Med åren släppte Nintendo ett antal uppföljare som man envist gav sig på och med hopp i blick att man ska klara av nåt av dessa Mario spel. Här kommer en lista av dom spel jag testade och om jag klarade av dom.

  • Super Mario Bros?……….. NEJ
  • Super Mario Bros 2?………NEJ
  • Super Mario Land?………..NEJ
  • Super Mario Bros 3?………NEJ

Nu idag äger jag ett Nintendo Wii och jag köpte New Super Mario Bros. Jag trodde att detta borde jag klara av. Jag menar att jag i vanliga fall spelar bl.a Krigsspel, GTA, Syndicate och inte minst MAX PAYNE 3 vilket är det mest vansinnigaste svåra spel på denna planeten, så borde jag väl fan klara av ett Mario spel. Men nej. Jag stank då och jag stinker nu.
Det positiva med att spela New Super Mario Bros är att det är förbannat kul att spela med flickvännen. Och pga av hennes hjälp så kommer jag äntligen för första gången klara av ett Mariospel 🙂

4 svar to “En Spelnörds Bekännelser”

  1. Brutaltverbal Says:

    Jag har klarat Super Mario Bros 3 flera gånger ;-). Du suger verkligen inte, vi kommer klara det för att vi gör det så bra tillsammans =)

  2. Magic Submitter Walkthrough Says:

    I think this is among the most vital info for me. And
    i am glad reading your article. But should remark on few general things, The site style is ideal, the articles is really excellent
    : D. Good job, cheers

Kommentera

