Konsolreklam

Idag överser företag oss med reklam. Dom kommer i vår brevlåda (även om jag har en ”Ingen reklam tack” skyllt uppsatt). Dom finns på stan, på tv, på bio, på tuben, i emailen etc etc. Vi dränks av reklam dagligen.
Jag personligen avskyr reklam, speciellt på tv och tuben.
Men en dag bestämde jag mig för att kolla upp reklam för spelkonsoler och jag hittade några som var riktigt roliga.

Nintendo gjorde en del reklam för sitt Wii vilket jag ansåg komiska. Här är  en reklam för deras Wii Fit.

 

Här är en rolig Wii reklam som förbjöds

Nu kommer en annan reklam som är så gubbsjuk så att den blir komisk. Men om detta nu är en riktig reklam eller om den är ”hemmagjord” vet jag inte. Jag må inte kunna mycket om reklam men jag har för mig att man inte får trashtalka ett konkurrerande företag genom att använda deras namn.

Nästa klipp är INTE en äkta reklam. Men jag la ut denna för jag tycker den är riktigt komisk.

Sist men inte minst så är det ett klipp för min favoritkonsol. Nämligen Xbox 360. Denna förbjöds pga inte en aning. Men den är förbannat rolig.

Kommentera

