Projekt R

Jag har pratat med ledningen (dvs mig) om ett projekt jag skulle vilja kalla för R. Vad detta projekt går ut på är att jag ska försöka samla på allt som Rockstar Games har släppt, allt från spel till tröjor och kortlekar. Där med vill jag då hälsa spelet Table Tennis välkommen till min nybörjare samling.

Första gången jag hörde 2004, 2005 att Rockstar skulle släppa ett pingis spel blev jag jävligt förvånad. Dom som ligger bakom dom mest brutala spel som gjorts t.ex som GTA serien och Manhunt. Ok, tänkte jag för mig själv. Känner jag dom rätt så kan man nog göra nåt respektlöst i detta spelet, typ kasta pingisracket i ansiktet på motspelaren. Men nej. Det är ett helt vanligt pingis. Efter har seriöst testa de så kanske det är psykologiskt bara men man ser och känner att Rockstar ligger bakom de. Inte kanske det bästa spel dom har gjort men det är trevligt att spela det.

20121015-223935.jpg

Exemplaret jag beställde var dessvärre en mindre rolig historia. Jag köpte det från Retrohouse i Ullared genom auktionssidan Tradera till summan av 109 kr inkl frakt. Första negativa saken var att det var lång leveranstid, 10 dagar. Det andra var när jag väl fick paketet så var stämde inte beskrivningen att det skulle vara nytt/oanvänt för seglingen var bruten och ingen plast runt. Och till slut så var omslaget sönderslaget. Vad fan är detta undvarade jag besviket. Jag kollade genom annonsen på Tradera och då blev det konstigt. Det är precis som annonsen hade ändrats så att det stämde med mitt exemplar. Nåja tänkte jag och fixade ett nytt omslag. Men nu tråkigt nog så hade jag rätt ändå efter jag gett bedömning om säljaren. Det visar sig att texten inte stämmer överens mellan internet sidan och appen till min iPhone. På appen står det som jag visste hade rätt om nytt/oanvänt. Nåja jag får ta tag i det en dag och se vad dom har att säga.
Men nu ligger den fint i hylla med dom andra spelen.

Kommentera

