Spelet som gud glömde.

Jag har nu gått igenom ett hundratals sidor, lagt ut annonser, och kollat många affärer. Men den verkar inte existera på denna planet längre. Jag talar självklart om Bully Scholarship Edition till Xbox 360. Vad är det som är så märkvärdigt med detta spel som gör att den inte verkar vilja hittas? Jag hittade ett exemplar på en sida där priset fick mig att bokstavligen gapa. Dom ville ha 1200 kr för det. Jag började rota i saken. Jag skickade ett email till affären och frågade om priset. Tyvärr så fick jag inget svar tillbaka. Så jag provade att maila Rockstar Games och frågade dom. Efter ett tag så svarade dom, jag citera:

Hamilton_Swede,

Thank you for contacting R* support. I can not speak for any other websites that may sell Bully, other than the R* Warehouse and Steam. On both of these sites the game is listed for $14.99 U.S. dollars.

Best Regards,
Brad P.

Slut citat

Most Wanted

Ja självklart kan han inte svara för vad andra affärer sätter för priser men att dom tar själva ca 101 kr i sin onlineaffär.
Så varför den svenska sidan tar över tusen kronor för det verkar inte vara mer än stinkande girighet.
Man har frågat mig om varför jag inte beställer då från Rockstar Games. Jo det är ett enkelt svar. Vi i norden har Xbox 360 i PAL version. Folket i USA har NTSC. Så med andra ord, det skulle inte funka här.
Jag hittade ett exemplar för 50 kr på en annons som jag snabbt kontaktade. Jag frågade om han var villig att skicka det om jag betalade frakten. Nu kommer det roliga. Herrn frågade då mig hur mycket jag var villig att betala för spelet. Jag skrev tillbaka att:
enligt din egen annons som du har lagt upp så ville du har 50 kr för det” och la till en länk till hans egna annons.
Sen hörde jag aldrig av honom mera. Jag skickade ett email till honom och frågade om hur situationen om mitt förslag. Men har inte hört nåt från honom.
Som ni märkt så har jag lagt till en kategori högst upp i den högra menyn vid namn Most Wanted. Där kommer jag lägga upp en bild på en vara jag är ute efter. Så har ni ett exemplar som du vill sälja så hör av er till min email.

Ha de gott och krama varandra ute i spelvärlden 🙂

Email: t.sellergren@hotmail.com

2 svar to “Spelet som gud glömde.”

  1. Brutaltverbal Says:

    Kram

Kommentera

