Pokemonsyndrom

Vissa anser att jag har inte varvat ett spel om jag inte har klarat av hundra procent av det. När jag spelar så spelar jag en story av spelet. Men när man har klarat av de och eftertexten rullar så kan det stå att man bara har klarat mindre än hundra procent. Varför det står så är för att jag bryr mig inte om att samla på struntsaker i ett spel om det inte ger mig något.

Att bara samla saker för att få en achievement (xbox) eller en trophy (ps3) tycker jag är helt meningslöst. För mig är det bara ett pokemonsyndrom till ingen nytta. Men däremot om man ska samla ett antal saker för att t.ex låsa upp ett nytt vapen, då är det andra bullar vi pratar om. Nä lägg ner achievement och trophy tramset och lägg den energin på att göra ett spel bättre eller kanske lite längre, eller varför inte på multiplayer delen.

Ha de gott och krama varandra ute i spelvärlden

Kommentera

