Spelrecension: Gears of War 2

FÖRORD
Det hela började med att min lillebror hade efter tag fastnat i det första Gears of War. Han tröttnade på det och lät det ligga samla damm. Efter några år så sa jag till honom att jag köper ett exemplar av spelet så jag skulle kunna hjälpa honom. Vi spelade igenom spelet och tyckte det var förbaskat roligt. Vi kom överens att skaffa tvåan och spela co-op igen. Min födelsedag kom och han hade köpt ett exemplar av tvåan till mig och ett till sig själv. Vi spelade ett tag tillsammans men så fick han ett nytt spel. Ok en liten paus bara. Men efter mycket tjat från mig så blev det inte av att vi spelade igen. Nu för någon dag sedan bestämde jag mig att minska på inköpen av nya spel tills jag är färdig med dom jag har. Jag började med Gears of War 2 och körde vidare själv. Men nu är det färdigt och här kommer äntligen min recension av den. Jag beklagar för förseningen.

pegi 18 bad_language violence

HANDLING
Med människans massförstörelsevapen kunde man äntligen efter ett hårt krig slå ut alla Locust från underjorden. Människan kunde börja se hopp för överlevnad och att alla Locust var utplånade. Men ack så fel dom hade. Några av underjordens vidunder överlevde och började bygga upp en ny arme. Efter ett tag bryter kriget ut igen värre än någonsin. Denna gången bestämmer sig människan att slå tillbaka på fiendernas hemmaplan, nämligen under jord.

Massor utav pang pang

SPELET
Spelet är ganska simpel i både story och spelmässigt. Man tar en handfull män, pumpar i dom steroider, testosteron,  adrenalin och en smula empati och man får Gears of War serien. Det är riktigt actionladdat och jag njöt av varje minut av det. Spelet har en bra blandning av inte många men olika miljöer. Fienderna är olika och varierar ganska bra så man blir aldrig uttråkad.

Stora män med enorma skjutare och enorma monster.

GRAFIK
Jag har visserligen inte spelat så många Epic spel men jag tycker att Gears of War 2 har en typisk Epic utseende. Grafiken är som godis för ögonen och det händer mycket runt omkring. Nåt som är riktigt snyggt är när man på långt håll kan se skyskrapor falla mot marken.

Ninjamonster?

MUSIK/LJUD
Jag vet inte om det var fel på mina inställningar på surroundsystemet men det var inte riktigt 100 procent bra. Det kändes som om ljudet inte ville komma ut ur högtalarna ordentligt. Musiken är passande med lite smått pompa och ståt och röstskådespelet funkar bra.

HANDKONTROLL
Nu var det visserligen länge sedan jag spelade så jag tyckte från början det var lite svårt att handskas med kontrollen. Men när man väl lärde sig det så var det  inga som helst problem.

SAMMANFATTNING
+Storyn är enkel men duger.
+Grafik
+Handkontroll
+Mycket spelglädje
+Bra röstskådespeleri
+Musiken
+/- Jag ville ha ut ca 1-2% mera av vapenljuden

Kommentera

