Ibland skiter det sig.

Igår fick jag till min glädje mitt xbox orginal. Jag hade köpt det billigt genom Tradera. Jag hade grunnat ett tag hur jag skulle koppla in xboxen i min Elgato Game Capture eftersom det är olika kopplingar på dom båda. Jag hämtade ut mitt paket igår och fick till min glädje se att säljaren hade skickat med en kabel som passar i min Elgato. Jag testade konsolen först för att se om det fungerade, vilket det gjorde.

Idag så bestämde jag mig för att öppna xboxen och blåsa den ren från damm vilket var riktigt enkelt. Sen kopplade jag in den i både dator och tv för att äntligen spela mitt efterlängtade The Warriors. Men nu gick allt ner i hundskiten. Konsolen säger att den inte kan läsa skivan och pga smuts eller att den är trasig. Jag gjorde rent skivan men samma resultat. Testade sen om det gick att spela in på dotorn men programmet känner inte av nån signal. Så nu är jag lite sur och tvär men hoppas en dag att jag på nåt sätt få spela mitt spel.

2 svar to “Ibland skiter det sig.”

  1. Brutaltverbal Says:

    Du hittar säkert en lösning =)

  2. Greger Svärd Says:

    Vet inte hur ny din skiva är men ett tips kan vara att slipa den för att få bort en del repor. har för mig att det inte är jättedyrt nu för tiden

Kommentera

