På brorbesök och Resident Evil 6

Flickvännen och jag var lite rastlösa och bestämde oss för att besöka min ena lillebror, hans sambo och deras relativt nyfödda. Efter en kopp kopp kaffe kom brorsan och jag in på samtalet om spel och Resident Evil 6 som han var besviken på. Jag har aldrig testat spelet och fick då en chans att göra det på deras ps3. Jag har aldrig varit ett fan utav Resident Evil serien men ville prova det ändå. Grafiken ska jag erkänna att den är riktigt snygg. Kusligheten är hög.

20121208-232807.jpg

Jag vet inte om han var besviken på samma saker som jag men det fanns vissa moment som var irriterande. Vi kan börja med alla filmsekvenser som kom titt som tätt efter varandra. Ska man inte få spela spelet själv? Det andra är att action knappen verkade byta position på handkontrollen. Ena stunden är de X sen är de O sen är de [ ]. Bestäm er. Men vi hade en mycket trevlig kväll ändå.
20121208-233107.jpg

Ha de gott och krama varandra ute i spelvärlden.

Kommentera

