Nörderiet fortsätter.

Först vill jag säga, DET VAR FAN PÅ TIDEN!!! Jag beställde Gears of War 3: Epic Edition för över en månad sedan men hade inte sett röken av paketet. Så en dag såg jag en person som sålde den på Tradera. Jag avbokade min beställning hos den andra leverantören och köpte av denna istället.
Så idag hämtade jag ut mitt efterlängtade paket.
Jag kände mig som ett barn på julafton när jag skulle öppna det. Jag hade lust att slita sönder emballaget men jag fick lugna ner mig och hämta min packkniv och skar försiktigt upp tejpen.

Äntligen fick jag mitt paket.

Äntligen fick jag mitt paket.

Det första som roade mig först var hur han/hon/dom hade hittat ett så storleksmässigt perfekt emballage till innehållet.
Sen när jag tog ut lådan ur emballaget fick jag syn på mitt ”godis”, Gears of War 3 Epic Edition. Min första tanke var att denna lådan är enorm.
Jag stod och funderade ett tag om jag skulle öppna lådan, för när man gör de så förlorar det sitt värde. Ah fuck it, jag ska ändå inte sälja det. Så med kniven skar jag av tejpen. (Nu fick säkert några samlare hjärtattack).

Like a glove

Like a glove

Lådan innehåller först en gråaktig frigolit med en bok och en ask klädd i gummi som sticker upp på sidan.
Jag tog upp dessa och tog en titt. Fan vad nice, tänkte jag.
Asken är snyggt prydd i gummi och med ett kugghjul i metall med inskriptionen:

Dr. Adam Fenix
For Service To Humanity
.

Jag öppnade asken och i den ligger först spelet i ett genomskinligt omslag. Jag lyfter på spelet och ser ett tyg i blått och vitt vilket visar sig vara Gears flagga.

Gigantisk låda.

Gigantisk låda.

Denna känns lite löjlig för den är ganska liten. Men invirat av flaggan fanns det lite papper som ska föreställa foton och t.ex Adams testamente. Tja jag lägger ingen större energi på det. Man kan även öppna askens framsida inifrån och plocka ut kugghjulet om man så vill. Det var så jag upptäckte att den var i metall. Vänder man på kugghjulet så får man med en kod inristad på baksidan men den bilden är jag inte dum nog och visar här 😉
Jag återgår till den gigantiska GoW lådan och lyfter upp frigoliten och där stod den. Skyddat av plast så lyfte jag upp denna enorma staty av Adam Fenix.

IMG_3167 IMG_3168

IMG_3169 IMG_3170

Jag tog bort plasten försiktigt och fick se denna otroligt detaljerade konstverk. I samma plast låg ett mindre bubbelplast-paket innehållande det kända motorsågsgeväret. Jag placerar geväret som den ska stå i statyn och den känns bara så jävla komplett.

IMG_3166

Jag står och beundrar detta paket av och kommer på mig själv. Fan vad jag är nördig men jag gillar det.

Ha de så bra och krama varandra ute i spelvärlden 🙂

 

Bilderna är tagna och ägs av Torbjörn Sellergren(c)

Etiketter: , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

