TOMB RAIDER: Ett återbesök till helvetet.

I recensionen jag nyligen skrev om Tomb Raider så blev det många negativa sidor om spelet. Men jag börjar bli villig att ändra lite på detta. Vad jag trodde i början var att spelet skulle vara mer äventyrligt med att lösa mängder av gåtor men fick bl.a ett spel med alldeles för mycket skjutande. Men efter har klarat av spelets kampanj så kan man återkomma till ön för att fortsätta att leta efter skatter som man hade missat.

IMG_3296

Det är nu jag gillar spelet mera, mera skattletande och mindre skjutande. Visserligen kan en gammal fiende dyka upp men det är inte lika intesivt som det var i kampanjen. Jag misstänker att dessa fiender dyker upp igen bara för att man missade dom innan när man spelade kampanjen så dom finns kvar.
Det bästa man kan göra när man ska leta efter skatter är att låsa upp Cartography i leveln Survivor för då markerar ut alla skatter som finns på ön.
Så jag är gladeligen att göra ett återbesök till Yamatai och utforska ön till det yttersta.

Ha de så gott och krama varandra ute i spelvärlden

Bildkälla: Torbjörn Sellergren(c)

Etiketter: , , , , , , ,

Kommentera

