Xbox 360 Fyller 5 År.

5 år kopiera

Idag är ingen vanlig dag utan idag så fyller min Xbox 360 Arcade 5 år. Jag hittar inte mitt kvitto när jag köpte konsolen men jag hittade datumet när den tillverkades.
Så låt mig berätta hur den kära maskin dök upp i mitt liv.
Året var 2008 och jag fick nog att det inte gjordes fler bra spel till Playstation 2 som jag hade i mina ägo. Jag ville ha Grand Theft Auto 4 till Playstation 3 men konsolen visade sig vara extremt dyr. Så jag bestämde mig för en Xbox 360.
Så en dag packade jag ihop mina konsoler med tillhörande spel, plockade upp min polare och körde till en spelbutik för att byta in allt, ja inte min polare.
Femtio minuter senare så stod jag  i spelbutiken med en låda under armen. Kassören var upptagen med att visa en kund olika speltitlar som han ville rekommendera. När han sen gick förbi mig så frågade han om det var inbyte så svarade jag ja med ett leende. Efter ett tag sa kassören till sin medhjälpare att ta min låda och kolla igenom allt.
-Å fy fan med spel! sa den andra kassören och tittade sen på mig.
-Detta kommer ta ett tag, sa han till mig.
-Ta din tid, sa jag med ett leende.
Kassören kopplade konsoler, kollade skivor, och kollade sedan värdet på nätet. Efter har fått summan så kom äntligen frågan.
-Är det nåt speciellt du vill byta mot?
-O ja. En Xbox 360 Arcade och spelet GTA4.
-Ett mycket bra val min herre.
Han plockade fram allt jag ville ha plus lite extra saker han tyckte man skulle ha.
Nästan ivrig körde vi hem för att koppla in min nya leksak. Men jag fick bita ihop och tänka på att man kör bil.
Väl hemma så tog jag upp sakerna i min lägenhet och kom då tänka på att jag skulle träna.
Det blev nästan slagsmål i min hjärna men förnuftet vann. Jag tog på mina träningskläder och begav mig ut.
Efter en timma så var jag hemma. Jag hoppade in i duschen och sen var det min tid att ha roligt.
Jag kopplade in min 360 i min platt tv och startade. Wooooo lät de i min hjärna.
Gjorde dom första inställningarna och min avatar. Nu skulle jag äntligen få spela GTA IV.
Nåt negativt jag märkte med Arcade versionen av xbox serien är att det inte fanns någon hårddisk i den.
Men det var bara att köpa en och hur enkelt som helst sätta dit den.

xbox5år

Så i fem år har jag haft min gamla trotjänare och jag har aldrig haft problem med den (ta i trä).
Jag har ju sen med tiden skaffat en Playstation 3 när priset hade gått ner men det gjorde jag bara för dom exklusiva titlarna.
Varför jag håller min 360 högst är för enkelheten i systemet och att det går att installera spelet på hårddisken vilket spara en hel del oljud, värme och slitage.

Visserligen kan man installera på en playstation 3 men vad jag har märkt är att den installera bara en liten del av spelet.
Jag har inte haft många konsoler i mitt liv. Ett NES, Sega Master System, Amiga 500 och 1200 fast dom är egentligen datorer. Sen hade jag en lång paus ifrån spelandet. Ett Playstation 2 och Nintendo Gamecube. Men jag tycker jag ändå kan säga att den bästa spelkonsolen jag har haft i min ägo är 360´n. Inte för det är ett fantastisk teknisk maskin utan det är för den  tillhör den generationen som har släppts bäst spel.

Så till min gamla Xbox 360, du har varit en trogen vän i fem år och må du vara de i ytterligare fem år till.
Den lever, HURRA HURRA HURRA HURRA!!!

Ha de så bra och krama varandra ute i spelvärlden.

Tack till min flickvän för har hjälpt mig att arrangera detta. Puss

Bildkälla
5 år: Torbjörn Sellergren(c)
Foto: Aurora Gustafsson(c)

Ett svar to “Xbox 360 Fyller 5 År.”

  1. Arran Says:

    Du är en duktig bloggare =)

Kommentera

