Jag är inte redo.

Jag läste nyss på gamereactors sida att spelbranchen börjar bli trött. Jag förstår det när jag tänker tillbaka när dom sista spelen till Playstation 2 var färdigspelade. Det var som om branschen slängde ut sina sista små idéer på marknaden bara för att tjäna in den sista slanten innan dom nya maskinerna skulle komma ut.

Men nu när vi står inför en ny generation så flämtar jag till.
-Va, redan???
Jag vet att det har gått ett långt tag sedan dessa två maskiner kom ut på marknaden och det har släppts ett stort antal spel till dessa. Men jag känner mig inte redo. Jag har för många spel kvar att köra. Till min ps3’a har jag ett ytterst litet antal titlar och mer hoppas jag det kommer ut innan jag kan pensionera den. Visserligen kommer det ut några titlar till om dom inte plötsligt bestämmer sig att:
-Nä Playstation 4 är det nya heta. Så alla spel som skulle släppas till 3’an, ändra dom till fyran i stället.

Min polare kom på besök igår och vi pratade om detta. Men han är mera glaset-är-halv-fullt. Det är vid dessa generationsbytena han kollar på priser till dom gamla spelen för det är då dom går ner. Visserligen kan jag hålla med honom om detta.
Man kanske ska kolla efter en ny Xbox 360 just in case min går sönder och dom försvinner från marknaden.
Och vem vet dom kanske i framtiden går upp i pris för då är dom retro.

Ha de så bra och krama varandra ute i spelvärlden.

Kommentera

