Indie Game The Movie

Jag har nyligen sett dokumentärfilmen Indie Game The Movie. Filmen tar en bakom kulisserna hos tre olika spelskapare med en liten budget och en personal på två till tre personer ska göra färdigt sitt spel på tid. Inte för att jag har trott det innan men det är ingen dans på rosor. Det är otroligt långa arbetstimmar, personal som nästan hamnar i nervsammanbrott eller depressioner och oroligheter om lagstämningar
Jag vet inte om det finns några andra speldokumentärer men jag kan säga detta är den bästa jag har sett. Man kan riktigt känna ångesten hos dessa personer som satsar allt för att få ut sitt spel.
Har du/ni inte sett den så rekommenderar jag den starkt.
Filmen går att beställa, streama från deras hemsida. Det går även att titta genom Steam eller iTunes.

poster_sxsw_sd_sdwin_1500px

 

TRAILER

Ha de så bra och krama varandra ute i spelvärlden.

Bildkälla:
http://buy.indiegamethemovie.com/

 

Kommentera

