Xbox One

Även om jag inte känner mig redo för den nya generationens konsoler så kollade jag på live sändningen för den nya xboxen.
Den fick namnet Xbox One. Jag blev ganska häpen över namnet för det är ju inte deras första konsol utan den tredje.
Men namnet ska symbolisera att detta är den den enda the one vi ska behöva.
Den är röststyrd och genom enkla röstkommandon kan man hoppa mellan spel tv musik och filmer.
Men presentationen tycker jag handlade mest om att hoppa mellan dom olika funktionerna, så jag ställde mig en fråga, kan man spela på den? 🙂
Nåt nytt jag gillar med denna nya maskin är att det finns Skype på den och om jag fattar rätt så ska man kunna använda de samtidigt när man spelar
Microsoft har skrivit kontrakt för femton exklusiva spel och åtta av dom ska vara trippel A titlar.
När dom visade konsolen så tycker jag den är riktigt snyggt designad tills man såg djupet i den. Den är enorm.
Men jag gissar på att den måste bli så stor tänka på allt snack hur kraftfull den kommer att bli.
Releasedatumet för detta dunderpaket är redan senare detta året.

xboxone

xboxonekinect

xboxonecontrol

 

Bildkälla: Microsoft

2 svar to “Xbox One”

  1. Greger Svärd Says:

    ser fram mot detta.

    • Hamilton Swede Says:

      Ärligt talat så ser jag inte så mkt fram mot de. Jag kommer att vänta tills dom släpper ett spel till de som jag vill ha innan jag investera konsolen 🙂

Kommentera

