Vilket sammanträffande.

Ni som har följt bloggen vet om att för en tid sedan köpte jag ett Xbox original genom tradera. Jag ville ju köra The Warriors som aldrig hann bli färdigspelat. Iaf både konsol och spel hittades och jag testade. Skivan funkar inte. Jag köpte en ny skiva genom ebay för femtio spänn och den funkade inte.
Jag skruvade då upp konsolen för att blåsa rent skivläsaren. efter hade öppnat den så var det rejält med damm. Jag blåste försiktigt bort allt damm och skruvade ihop konsolen igen. När jag skulle sätta tillbaka det yttre skalet så råkade jag pressa för hårt och en knak hördes. jag öppnade igen och såg att eide sladden fick ett hål rakt igenom sig.
FAAAAN!!!
Jag la ihop alltihopa i kartongen igen och la det i min garderob.
Nu igår, flera månader senare fick jag tag på en sådan kabel.

warriors

Jag tog fram konsolen, bytte den trasiga kabeln och startade. Det funkade.
Nu var det dags att testa The Warriors igen.. Nu borde de funka för jag blåste ju rent spelaren.
La i första skivan….funkade inte.
Jag la i den andra skivan och………….den funkade inte.
Besviken efter all denna tid som gått pga sladden så funkar inte spelet ändå.
Men nu kommer det trevliga.
Jag gick upp i morse och käkade frukost och kollade min facebook som vanligt. Då fick jag detta glädjande besked.
Rockstar Games släpper det gamla spelet The Warriors till Playstation 3 genom PSN (Playstation Network). Jag sken upp som en sol och tänkte att äntligen ska jag få spela det. Visserligen föredrar jag det till min 360 men detta duger utmärkt och vem vet, det kanske kommer till 360’n senare men skit samma.
Så nästa vecka den 28 maj släpps det i Nordamerika och den 29 maj släpps det i europa och det kommer att kosta runt 80 kronor.
Mer om detta kan ni läsa här

Ha de så bra och krama varandra ute i spelvärlden 🙂

 

Bildkälla: Rockstar Games

Kommentera

