Spelrecension: Gears of War 3

FÖRORD
Bättre sent än aldrig, brukar det heta. När jag väl hade fått tag på mitt exemplar av Gears of War 3 så hade det nya Gears of War Judgment kommit ut i affären. Exemplaret jag spelade är Gears of War 3 Epic Edition så omslaget stämmer inte. Jag skriver bara om spelet och inte om extra prylarna jag fick. Vill ni läsa om dom så finns det ett inlägg här.
En saga har nått sitt slut. När eftertexten rullar förbi på tv´n så funderar jag på vad jag ska skriva.
Spelet har några år på nacken, så håller det än idag?

gow3

pegi 18 bad_language violence online

HANDLING
Efter en drömscenario så vaknar Marcus Fenix upp av en röst som hörs genom en högtalare att han med två kompanjoner ska komma omedelbart för rapportering.
Två år har gått sen dom dränkte staden Jacinto i Gears of War 2. Efter femton års krigande så var det äntligen över. Folket hittar en ödeö där dom bestämmer sig för att starta ett nytt liv. Men friden varar inte länge. En ny fiende kommer till attack och vissa av dom överlevande tar till flykt på ett hangarfartyg medan andra åker tillbaka och försöker överleva på fastlandet. Men livet på hangarfartyget får inte vara i fred där heller. Fartyget attackeras av den nya fiende.
Mitt i all denna soppan så får Fenix har reda på att hans far lever och och har ett botemedlet mot det nya hotet och ger sig då ut på jakt efter honom.

gow3-1

SPELET
Precis som i första och andra spelet så är det ett testosteronspel i tredjepersonsperspektiv, stora grabbar med stora puffror och en jävla attityd.  Men denna gången har dom slängt in två kvinnor i Fenix sällskap som hjälper honom fram bland striderna.
Dom har plockat fram nya typer av monster och dom är riktigt tuffa. Man får efter ett kort tag hoppa in och spela som den wooande Cole Train som utspelar sig en timme innan vad som händer på hangarfartyget vilket är ganska häftigt att få se attacken från en annan synvinkel.

gow3-2 Pac-Man - GoW3 Test 13

GRAFIK
Grafiken är samma brungråa palett  som har använts till sina föregångare. Jag ser ingen större skillnad förutom när man kommer till en ö. Men har man spelat ettan och tvåan så vet man vad man får.

gow3-3

LJUD/MUSIK
Kanske är det en inbillning men jag tycker både ljud och musik har blivit mycket bättre.

HANDKONTROLL
Jag har inget att klaga om. Så det funkar mycket bra.

gow3-6

SAMMANFATTNING
Spelet är ett måste för dom som gillar rå adrenalin action. En jävla massa skjutande till en enkel story.
+ Story. Även den är enkel så passar den in i spelet.
+ Lite mera varierande miljöer
+ Extremt underhållande
+ Grafik
+ Ljud/Musik
+ Handkontroll

-Jag ville ha ut liiiiite mera i slutet

TRAILER
https://www.youtube.com/watch?v=3urAUG9Jyo8

BILDKÄLLA
Microsoft Game Studios
PEGI.info
Torbjörn Sellergren(c)

Etiketter: , , , , , , , , , ,

2 svar to “Spelrecension: Gears of War 3”

  1. Brutaltverbal Says:

    Jag har inte så mycket att säga om själva spelet i sig, men dina recensioner blir bättre och bättre =)

Kommentera

