Latmask

Worms 2-4

Idag är det lördag. Och jobbar man fem dagar i veckan så får man med gott samvete vara lat. Flickvännen är på längre besök och när hon bestämde sig för att besöka sina systrar så passade jag på att vara lat. Så vad passar inte bättre än att spela Worms 2: Armageddon då. Jag minns mitt första Worms spel som var till min gamla Amiga 500. Jo det är sant, Worms fanns redan då. Spelet släpptes även till dåtidens konsoler. Efter jag hade lyssnat på en podcast som jag följer så tog dom upp spelet Worms 2: Armageddon.

Worms 2-3

Började då tänka tillbaka till nittiotalet och min stund med Amigan. Så när jag kom hem kom jag på att jag hade fortfarande pengar kvar på mitt xbox live så jag bestämde mig för att köpa det på Xbox Live Arcade för ynka 49 kr.
Det är annorlunda att spela med handkontrollen när man minns att man satt med mus och tangentbord på min gamla Amiga. Men det är fortfarande roligt. Så har ni inget för er så köp spelet och gå ut online och bomba skiten ur varandra.

Ha det så bra och krama varandra ute i spelvärlden 🙂

Kommentera

