I AM DR. COLLECTOR!!!

Hej gott folk. Idag var det dags igen. Jag och flickvännen körde ut på stan så hon fick övningsköra och passa på att köra till systembolaget för att inhandla förfriskningar inför det nya året. När vi kom dit så var de så lång kö att den gick utanför. Fan heller att jag ställer mig där. Då sa jag att hon skulle köra till en av landets elektronik kedjor. Där hittade ett paket som föll mig i ögonen, Saints Row IV: Super Dangerous Wub Wub Edition.
När vi väl sen kom hem till flickvännens hem så packade jag upp paketet och studerade innehållet.

IMG_4199-2

Det första man lägger märke till är den snygga grafiska boxen. Sen när man öppnar lådan så är innehållet bra påkostat med fast klämmande plast.

IMG_4191

Den första saken jag ta upp är en liten kub i lila och genomskinlig  plast. Det sitter ett lås på framsidan av kuben med en passande nyckel som man kan öppna den. Inuti är det en on-off knapp och sen finns det den stora röda knappen. Min flickvän testade den men det hände inget när hon tryckte på den. Men hon såg på undersidan att det fanns en tejpbit som skall plockas bort. Hon trycker på den röda knappen igen. Ut ur en liten högtalare så hördes en röst och sen ett boom.

IMG_4193

Den andra saken jag plockade upp var en statyett som avbildade huvudkaraktären Johnny Gat.

Sen tredje ploj saken är den beryktade wub wub vapnet. Det tog ett litet tag men sen hittade jag vart man skulle placera dom medföljande batterierna i detta underliga ”vapen”. Efter ha ha tryckt på avtryckaren så spelas en låt troligen skapade av Skrillex.

IMG_4194

Sist men inte minst självaste spelet. Det följer även med en nerladdnings avi med men visar inte den här.

IMG_4195

Men innan jag kommer sätta mig med detta ”over the top” spel så ska jag avnjuta av att vara Batman och röja runt i Arkham City 😉

 

Ha de så bra och krama varandra ute i spelvärlden 🙂

FOTO: Torbjörn Sellergren

 

Kommentera

