Svår spelmånad

Det var en vanlig onsdag som jag kom till jobbet. Jag satte mig med en kopp kaffe och bläddrade i en tidning. Efter några minuter dök en av mina kollegor upp och han gjorde desamma. Efter ett tag så blev klockan sex och vi gick till våran arbetsplats. Jag ställde mig och började med att sätta pumpen på rengöring och gick ställde mig sen för att rengöra munstycken. Efter ett tag hörde jag pumpen började pumpa snabbare och snabbare. Då vet man att hinken med rengöringsmedlet började ta slut, vilket det inte ska göra. När jag tittade till pumpen så stämde det. Det visade sig att sugröret som drar in vätskan har en enorm klump med torkad färg och hade då lyckats med hjälp av vibrationerna puttat bort returröret från hinken så all vätska hade pumpats ut på golvet.

svullen

Med en stor suck tittade jag på den stora färgklumpen och drog fram min paketeringskniv och började skära bort den gamla intorkade färgen. Efter stått ett tag så slant jag med kniven och min vänstra tumme kom i vägen. De tog inte lång tid tills handen var dränkt i blod. Vi avbröt och min kollega körde mig till akuten.
Vi trodde de bara skulle bli några enstaka stygn och sen tillbaka till jobbet.
Men när läkaren efter hade satt bedövning och skulle börja sy så reagerade han med ett wow när han tog en noggrannare titt.
Jag hade råkat skära av tumsenan och blev skickad till kirurgen.
Efter har spenderat några timmar där i två olika väntrum i sjukhuskläder och en otrevlig sköterska så fick jag de lagat.
Vad har detta med min spelblogg att göra, tänker ni? Jo att jag är sjukskriven en månad med en tumme som inte kan röra på sig. Så det kommer bli det ganska seg spelmånad.

Ha de så bra och krama varandra ute i spelvärlden

Foto: Torbjörn Sellergren

Kommentera

