Retrospelsmässan 2014

Igår var det dags igen. Jag vaknade kl 4 för att göra mig i ordning för att sen hämta upp två passagerare för att sen köra till Göteborg och retrospelsmässan. Jag ville testa att göra en Vlog över hela förloppet. Nu efter jag har redigerat filmen så finner jag mina misstag men iaf det är min första så. I år behövde vi köa i bara 1, 1/2 timme och det är en timme mindre än förra året. Det var otroligt mycket folk, 3-4000 skulle jag gissa på.

IMG_4471

Jag fick handlat denna gången än förra då jag kom hem med en t-shirt. I år köpte jag ett nytt NES som skall ersätta det gamla som jag råkade ha sönder när jag skulle laga ett mindre fel. Köpte spelet Anticipation som jag och flickvännen skall spela mot varandra. Och även i år så blev det en t-shirt med mässans tryck, jag ska försöka ha det som tradition att köpa en ny varje år med en ny färg.

IMG_4484

 

Jag tyckte det var lite sämre med Cosplay i år eller så hade jag bara otur att inte hitta dom alla, men jag fick två stycken på bild, Cammy White ifrån Street Fighter och en Medic från Team Fortress. Men annars var det riktigt god stämning, mycket folk och mycket spel.

IMG_4487

 

Ha det så bra och krama varandra ute i spelvärlden 🙂

Foto: Torbjörn Sellergren

Kommentera

