Vårstädning 2014

Nu när det har gått mot varmare tider så ser man folk rensa ut bland hus och förråd, piskar mattor ute på ställ och det putsas fönster. Ja jag har gjort allt det där redan. Men det finns en del ställen där vi gamers glömmer bort nämligen våra dyra leksaker. Bland dessa har vi handkontrollen. Jag inspekterade handkontrollerna närmare än vanligt och ärligt talat, blä. Det har ju med tiden lagrats fett och hud efter åren som har gått och jag tyckte et var dags att göra något åt det. Jag är absolut ingen expert om vad man får eller ska använda utan jag gick på magkänsla.

IMG_4519

Jag hittade en liten sprayflaska med något rengöringsmedel utan alkohol som man ska använda till tv och datorskärmar, en trasig men ren kökshandduk och några topps. Med detta fick jag bort allt vidrigt klet och dom ser ut och känns som nya igen.
Tänk på att det är varmare klimat nu och då svettas vi ner handkontrollerna mera. Så ta ett tag för dom små bortglömda sakerna som man använder och städa dom.
Om man vill gå längre så kan man skruva upp sin konsol och blåsa rent den. Men gör det bara om ni vet vad ni gör. Jag har själv gjort det inte allt för länge sedan så jag behöver inte göra det nu.

Ha det så bra och krama varandra ute i spelvärlden 🙂

 

Kommentera

